دانستنیهای جذاب

ساخت وبلاگ

غذاهای مازندرانی متناسب با چشم انداز منطقه متنوع است. طبیعت در منطقه مازندران ایران بخشهای متمایز و متنوعی با ترکیبی از ساحل و سس انار عطر و طعم اساسی بسیاری از غذاهای مازندرانی است. علاقه مند شدن به بادمجان به این معنی است که قطعاً این غذاها را دوست خواهید داشت.غذاهای محلی هر شهر خوشمزه است و به دلیل طعم و مزه یا ترکیبات آن نمی توانیم یکی از آنها را ارجحیت دهیم. یکی از مکانهای ایران که غذاهای بسیار دلپذیر و بسیار معروف در استان مازندران دارد. غذاهای محلی این منطقه دارای بسیاری از حقایق تغذیه ای با طعم حیرت انگیز هستند. 

طرز تهیه محبوب ترین غذاهای مازندران

کادوباره

این غذا مخصوص کسی است که می خواهد لاغر شود. کادوباره از سیب زمینی ، کدو سبز ، گوجه فرنگی ، سیر ، پیاز و تخم مرغ درست شده است. همچنین ، این غذا نمونه دیگری از غذاهای آسان است. اینکه هر فرد محلی ترجیح می دهد در لحظه نداشتن وقت کافی غذا را آماده کند. 

Spenasak (غذایی که با نان سرو می شود)

اسفناج اصلی ترین سبزیجات است که این غذای مازندرانی را بسیار خوشمزه می کند. و این غذا می تواند به شما نشان دهد که چقدر اسفناج می تواند بسیار خوشمزه باشد. سپس باید گوشت ، اسفناج تازه ، سبزیجات سبز ، سیر ، نعناع ، پیاز و هویج داشته باشید. در پایان می توانید اسپناساک را به همراه نان سرو کنید. 

مالابیج ، غذای مخصوص!

در شهرهای شمالی ایران ، شما همیشه می توانید انواع مختلفی از غذاهای دریایی را با طعم بسیار خاصی پیدا کنید. مالابیج یکی از غذاهایی است که همه ساکنان گیلان و مازندران طرفدار آن هستند و برای تهیه این غذا آنها از ماهی کوتوم خزر استفاده می کنند. مالابیج نوعی غذای دریایی است که از مواد غذایی معطر ، گردو ، رب انار و ماهی کوتوم خزر تهیه می شود. برای تهیه این غذا رئیس تمام مواد را در بدن ماهی قرار داده و اجازه دهید خوب تفت داده شود.

آغوز مصامه

نمی توانید این غذا را نادیده بگیرید. ترکیب گوشت اردک با گردو می تواند غذای خوب را پر از انرژی کند. برای تهیه این غذای ایرانی باید گوشت اردک ، گردو ، پیاز سرخ شده ، آب ، شکر ، دانه های انار داشته باشید. باید بگذارید چند ساعت آماده شود تا این غذا آماده شود و سپس غذا را با برنج و تورشی محلی سرو کنید. 

ناز خاتون

اگر طعم بادمجان را دوست دارید ، این تورشی را دوست خواهید داشت. زیرا هنگام خوردن این غذا طعم بادمجان کبابی را احساس خواهید کرد. برای تهیه نازخاتون به بادمجان ، گوجه فرنگی ، پیاز ، آب شیرین ، نعناع خشک و رب انار احتیاج دارید. 

بشته وش (غذای بدون گوشت)

لیست غذاهای ایرانی بدون خاکستر غذای ایرانی (سوپ ایرانی) کامل نخواهد بود. خاکستر با کیفیت ترین غذا با بو و طعم خوب است. مخصوصاً در فصول سرد سال. برای تهیه این غذا به اسفناج ، سیر ، پیاز و عدس ، زیره نیاز دارید. 

آش کادو

تمام غذاهای استان مازندران (شهر: ساری ، بابل ، بابلسر ، نور ، محمودآباد) خوشمزه و مقوی هستند. در تهیه این غذا باید عدس ، شکر ، نمک ، کدو تنبل ، برنج و پیاز سرخ شده داشته باشید. می توانید پیاز سرخ شده را نیز هر زمان که بخواهید اضافه کنید و می توانید کوفته کوفته را نیز به این غذا اضافه کنید. 

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : غذاهای شمالی,شمال ایران,غذای استان مازندران, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت: 20:16

رفع و خلاصی از هنگ کردن ویندوز

بسیاری از افراد به هنگام هنگ کردن ویندوز از کلیدهای میانبر ترکیبی استفاده می کنند و برنامه را می بندند. در مواقعی اما بستن برنامه ها با این متد بسیار کند صورت می گیرد . ترفند سریع تر دیگری نیز وجود دارد که در زمان هنگ کردن ویندوز می تواند بسیار کاربردی باشد. پس با آموزش ترفند جلوگیری از هنگ کردن ویندوز همراه باشید.

ترفند جلوگیری از هنگ کردن ویندوز

علت هنگ کردن ویندوز و جلوگیری از هنگ کردن ویندوز

می توان گفت تمام کاربران سیستم عامل ویندوز در هنگام انجام کارهایشان با هنگ کردن ویندوز مواجه شده اند.

این مشکل زمانی رخ می دهد که برنامه نتواند پرونده های سیستم خود را به درستی بارگیری کند و در این زمان ما به سرعت کلیدهای Ctrl + Alt + Del را فشار داده و کار را از صفحه Task Manager به پایان می رسانیم، اما برای برخی ، سرعت برنامه End Task ممکن است آنقدر کند باشد که حتی یک نفر مجبور به راه اندازی مجدد شود.

در اینجا یک نکته وجود دارد که می تواند برای افزایش سرعت پایان کار یک برنامه استفاده شود.

این روش حتی باعث می شود که اگر مشکلی برای برنامه ای پیش آمد ، آن برنامه به سرعت متوقف می شود و دیگر مشکلی در قطع یا خرابی سیستم وجود نخواهد داشت. ادامه مطلب...

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : هنگ کردن, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 155 تاريخ : يکشنبه 25 آبان 1399 ساعت: 18:08

 مواد غذایی سرشار از پروتئین

پروتئین یک ماده مغذی ضروری است. بدن برای ساخت و ترمیم بافت به آن نیاز دارد.اگرچه غذاهای حیوانی معمولاً دارای پروتئین بالاتری هستند ، اما بعضی از گیاهان نیز مقادیر زیادی پروتئین دارند.

بهترین منابع پروتئینی گیاهی شامل توفو ، نخود و بادام زمینی است که در گروه حبوبات طبقه بندی می شوند. گفته شد ، برخی از سبزیجات می توانند پروتئین خوبی در هر کالری افزایش دهند .پروتئین فقط برای کسانی که قصد ایجاد ماهیچه دارند ضروری نیست. اگرچه پروتئین برای این افراد مناسب است، اما پروتئین دارای اثرات دیگری نیز بوده و تمام افراد باید از منابع مختلف پروتئینی و حتی مناعب پروتئین طبیعی بهره‌مند شوند.

مواد غذایی سالم حاوی مقدار مناسبی پروتئین

بدن ما بدون پروئتین سلول‌های ما نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند و عملکرد ذهن کاهش یافته و سیستم ایمنی نمی‌تواند با بیماری‌ها مقابله کند. بدین دلیل پروتئین برای تمام افراد ضروری بوده و باید همه به میزان کافی پروتئین دریافت کنند. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود، شما می‌بایست از منابع پروتئینی گوناگون گیاهی، حیوانی و هم چنین از دو منبع غنی از پروتئین، یعنی پروتئین طبیعی و مکمل به شکل هم‌زمان استفاده نمایید. بسیاری از افراد این تصور را دارند که مکمل‌های پروتئینی به تنهایی کافی می‌باشد، در صورتی‌که شما می‌بایست از انواع منابع پروتئین طبیعی نیز در کنار مکمل ها استفاده نمایید.

شاهی آبی

شاهی حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین در هر کالری است.شاهی همچنین دارای مقادیر مناسبی از ویتامین B، کلسیم، منگنز، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C می‌باشد. علاوه بر این، watercress دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و شامل ترکیبات فنلی است که به جلوگیری از سرطان کمک خواهد کرد.

پخته شدن آن خاصیت آنتی اکسیدانی این سبزی را به میزان زیادی کاهش می‌دهد، بنابراین سعی کنید آن را به صورت خام در انواع سالادها، ساندویچ‌ها و یا کوفته‌ها به کار ببرید.در هر 34 گرم از این سبزی حدود 0.8 گرم پروتئین وجود دارد، این در حالی است که در 100 گرم کپسول 2.3 گرم پروتئین یافت می‌شود. پروتئین 50 ./. از کالری آن را تشکیل می‌دهد.

شاهی یک گیاه چلیپایی است که در آب رشد می کند. سرشار از پروتئین در هر کالری است.

شاهی دارای محتوای پروتئین زیر است

یک فنجان حدود 34 گرم گیاه شاهی حاوی 0.8 گرم پروتئین است.

100 گرم شاهی حاوی 2.3 گرم پروتئین و 11 کالری است.

پروتئین 84٪ کالری آن را تشکیل می دهد.

یک فنجان شاهی حاوی 85 میکروگرم ویتامین K است که تقریباً 100٪ مقدار توصیه شده برای بزرگسالان است. این ویتامین مهمی برای سلامت خون و استخوان است

شاهی منبع غنی ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی است و همچنین حاوی ویتامین های گروه B ، کلسیم ، پتاسیم و ویتامین A است .

علاوه بر این ، شاهی حفاظت آنتی اکسیدانی ایجاد می کند . همچنین حاوی ترکیبات فنلی است که می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. 

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : مواد غذایی,پروتئین, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت: 19:00

 جاذبه های گردشگری ترکیه

1-مسجد ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیه عبادتگاه تاریخی است که در استانبول واقع شده است. این بنا به عنوان کلیسا و مسجد و موزه مورد استفاده قرار گرفته است. از سال ۲۰۲۰ این اثر مجددا به‌عنوان مسجد مورد بهره برداری قرار گرفته است. ایاصوفیه از طرف سازمان یونسکو در زمره میراث جهانی قرار گرفته است و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آید.

معرفی جاذبه های گردشگری ترکیه

2-پارک ملی گورمه در کاپادوکیه

گورمه اسم ناحیه ای در کاپادوکیه ترکیه است. کاپادوکیه در زمزه اصلی ترین مکانهای دیدنی ترکیه قرار دارد. در این منطقه پارکی تماشایی به اسم پارک ملی گورمه واقع شده است که بسیار زیباست و نام آن در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.

نکته‌ جالب در مورد این پارک نوع شکل صخره‌هایی است که در آن قرار دارد. صخره‌های این پارک تماشایی بسیار به روستای کندوان در ایران شبیه هستند و در قدیم عده ای در این ناحیه می زیسته اند.

3-شهر افسوس ترکیه

شهر اِفسوس یکی از کهن ترین شهرهای ترکیه است که در حال حاضر جزو استان ازمیر می باشد. این شهر سمبلی از به جا مانده های تمدن یونان در ناحیه شرق دریای مدیترانه است. ازمیر سواحل دیدنی و زیبایی معروفی دارد. شما با رفتن به افسوس می‌توانید با فرهنگ کسانی که در قدیم در ترکیه زنذگی می کرده اند، آشنا شوید. قدمت این شهر به قبل از میلاد مسیح می رسد.

4-مسجد آبی استانبول

مساجد مختلفی در شهر استانبول قرار دارند وتعداد آنها به قدری زیاد است که استانبول شهر مساجد لقب گرفته است. یکی از معروف ترین و دیدنی ترین مساجد واقع شده در استانبول، سلطان احمد می باشد که به مسجد آبی معروف شده است. این بنا متعلق به زمان امپراتوری عثمانیان است و کار بنای آن در سال 1616 به اتمام رسیده است. فرمان احداث این مسجد را سلطان احمد یکم صادر کرد، به همین دلیل مسجد به این اسم لقب گرفته است. ادامه مطلب...

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : گردشگری,ترکیه,استانبول, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 150 تاريخ : شنبه 10 آبان 1399 ساعت: 21:31